Flip The City x Studio Taem
Mei 2022
Communiceer Biodiversiteit
De Uitdaging
Hoe communiceer je waar je voor staat? Profileer je je als biobased startup radicaal transparent of professioneel vanaf de zijlijnen? Ik samen met mijn projectgroep Studio Taem moesten daarvoor een oplossing vinden om te kijken hoe wij dit jonge bio bedrijf op de kaart zetten.
Het concept
Om het verhaal van Flip The City (in het kort FTC) en wat ze hun doelgroep bieden te delen, heeft Studio Taem zich toegelegd op het opzetten van een concept dat aansluit op de missie van de start-up. Studio Taem heeft ook guiding principes opgesteld, die als richtlijnen moeten dienen voor de uitvoering van het gecreëerde concept. Dit zijn namelijk: Ecologisch gericht, Transparantie, Innovatief, Samenwerkend en Groene diversiteit.
Studio Taem koos voor deze 5 principes omdat ze geloven dat FTC een bedrijf is zich inzet voor circulaire en duurzame ontwikkeling, openstaan voor hun klanten over wat hun producten bevatten en toegewijd zijn aan biologische diversiteit. Geïnspireerd door het enthousiasme en de drive van FTC om bij te dragen aan een betere toekomst op het gebied van het milieu, heeft Studio Taem een concept ontwikkeld dat bekend staat als “Operation: Greenify”. Dit concept is gericht op actie bij de doelgroep. Dit komt omdat Nederland op dit moment een grote hoeveelheid grijze straattegels heeft. Bij Operation: Greenify ligt de focus vooral op het gebruik van visualisaties die gebruikers meenemen in het verhaal van FTC en zo interesse en actie wekken in de publieke sector. De naam Operatie”: Greenify zelf suggereert een beweging van een oproep tot actie, waarbij de publieke sector wordt geïnspireerd om de steden die ze bedienen of waarvoor ze werken groen te maken